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[ CODING STUDY ]/》언리얼엔진5 공부

언리얼엔진5 60장 [C++ DetaTime, 플랫폼지정]

by MRG 2023. 6. 20.
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▣ UPROPERTY(EditAnywhere, Category = "Player Moving") : Category 플랫폼 이름 추가

 

 

▣ FVector에 값을 + 더하기 하여 위치 변경가능

 

▣ DetaTime : 마지막 프레임 업데이트 이후 경과된 시간, 다시 말해서 각 렌더링 프레임 사이의 시간

 

▣ DetaTime을 곱해야지 컴퓨터 사양별로 다르게 보이는 게 아닌 프레임을 맞춰서 작동

 

컴파일 저장 후 플랫폼 추가 및 이동 확인

 

https://www.parallelcube.com/2017/10/25/why-do-we-need-to-use-delta-time/

 

Why do we need to use Delta Time? – Parallelcube

You’ve probably seen an old game running in a high end device like if somebody had pushed the fastforward button, or the opposite case, a high quality game trying to run in a old device with an exasperating result. To solve this problem we need to make o

www.parallelcube.com

 

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